Nietrafiony zakup? Rozczarowująca jakość? A może po prostu zmieniliście zdanie?
Pamiętaj! Masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży.
Możesz zwrócić w ciągu 14 dni towary zakupione przez Internet oraz w czasie umówionej wizyty akwizytora.
W ciągu 30 dni możesz zwrócić produkty kupione poza siedzibą przedsiębiorstwa podczas niezapowiedzianej wizyty sprzedawcy, np. produkty zakupione u akwizytora i w czasie wycieczki.
Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje także konsumentowi, który kupił treści cyfrowe lub zawarł umowę o świadczenie usług cyfrowych. Jeśli zapłacił za nie pieniędzmi albo swoimi danymi osobowymi.
Prawo do zwrotu towaru nie jest prawem absolutnym. Istnieją towary, których zwrócić nie możemy.
Czego nie możemy zwrócić?
- produktów zakupionych w sklepie stacjonarnym, chyba że sprzedający wyrazi na to zgodę;
- produktów wykonanych na nasze specjalne zamówienie, według wytycznych kupującego. Produkty takie nazywamy nieprefabrykowanymi. Zaliczymy do nich np. biżuterię z dedykacją, kubek wykonanych według projektu kupującego itp.;
- towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
- produktów dostarczanych w zamkniętym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub z uwagi na ochronę zdrowia;
- towarów, które po dostarczeniu są nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- napoi alkoholowych, których cena została ustalona podczas zawierania umowy sprzedaży, dostawa może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, a ich wartość zależy od wahań rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu.
Zobacz więcej:
A website created in the WebWave ai website builder